«Хочу, щоб гравець відчував тріумф після проходження рівня», — розробник I am Reed Олег Косовцов

19 квітня 2019«Хочу, щоб гравець відчував тріумф після проходження рівня», — розробник I am Reed Олег Косовцов

Раніше ігри були куди складнішими: якщо згадати старі проекти на NES, то після перемоги над черговим босом ви відчували себе героєм. Так вважає творець олдскульного хардкорного платформера I am Reed Олег Косовцов.

Його дітище номіновано на нагороду WEGAME Awards відразу в трьох напрямах: Best Mobile Game, Best Game Design і Best Game Art. Тому ми вирішили поговорити з Олегом про те, як він створював гру, чим надихався і на які труднощі натрапляв під час розробки.
 

Інтерв’юер: WEGAME 5.0 (WEGAME).

Респондент: Олек Косовцов(О.К.).

WEGAME: Добрий день, Олеже. Розкажіть про сюжет гри I am Reed: у чому він полягає?

О.К.: Добрий! I am Reed — це продовження оригінального Reed, свого роду кульмінація подій першої частини гри. У фіналі першого Reed відбувається велике перезавантаження комп’ютера, яке забезпечує існування світу. Перезавантаження перемішує всесвіти, а комп’ютер не витримує навантаження й ламається. Як і раніше, персонажу I am Reed потрібно врятувати світ! А саме передати розробнику флешку з даними, щоб той переписав код і виправив те, що трапилося.

До речі, секрети додані в I am Reed не тільки заради веселощів — вони знайомлять гравця з персонажами інших проектів, випущених студією PXLink в проміжку між виходом першої та другої частини гри.

WEGAME: Розкажіть про геймплей: чим гра відрізняється від інших схожих платформерів? У чому її секрет?

О.К.: I am Reed — це класичний платформер у дусі «старої школи». Завдання гравця просте: зібрати 3 куби, розкиданих по рівню, щоб відкрити двері, які ведуть у наступну локацію. Однак усе не так легко, як здається на перший погляд.

Складність I am Reed і є її основною фішкою, адже успішне проходження залежить тільки від навичок гравця. Враховувати доведеться кожен піксель, починати заново знову і знову — гра не йде на поступки. Але, якщо судити за реакцією геймера, який все-таки відкрив двері після десятків безуспішних спроб, воно того варто.

Плюс до всього, мала кількість хардкорних платформерів можуть похвалитися спокійним звуковим супроводом, як в I am Reed. Мабуть, ambient, який грає на фоні, і загальна естетика виділяють гру серед інших.

WEGAME: Які ігри надихнули вас на створення першої частини пригод Ріда? За зовнішнім виглядом віддалено нагадує старі ігри для восьмибітових консолей: Tiny Toon Adventures і Super Mario Bros.

О.К.: Бажання створити Reed прийшло до мене після перегляду фільму Oblivion. Мене зачепила художність, і я захотів зробити щось подібне, щось антиутопічне й по-своєму красиве.

Коли в процесі розробки в мене зламався комп’ютер, джерелом натхнення стали слова Джонатана Блоу (творець відомих відеоігор-пазлів Braid і The Witness). Наслідуючи його приклад, я просто вклав свої недоліки і вразливості в гру. Так в Reed з’явився суперкомп’ютер, від якого залежить існування світу. А в персонажа glitch, який говорить незрозумілою мовою, можна дізнатися BSOD («синій екран смерті»), який супроводжував мене щодня.

Думаю, Reed і інші мої проекти можуть нагадувати старі ігри з NES. Усе тому, що я сам, як гравець, часом сумую за тим драйвом та емоціями, які відчував, граючи в Contra або Mario в дитинстві. Раніше ігри були виразно складними, і я пам’ятаю те саме відчуття тріумфу після битви з босом або проходження важкого рівня. Цей досвід став для мене опорним.

WEGAME: Чому ви вирішили створити сиквел?

О.К.: Ідея сиквела виникла практично відразу після релізу оригінального Reed, але я не брався за неї, бо однієї лише ідеї було недостатньо. Оскільки сюжет Reed тісно переплітається з подіями мого життя, мені був необхідний поштовх — мотивація закінчити розпочате. Перша частина залишає більше питань, ніж відповідей. Створюючи продовження, я хотів передусім розставити все на свої місця.

WEGAME: У чому відмінність сиквела від першої частини?

О.К.: I am Reed став більш продуманим, складним і візуально привабливим, ніж оригінальний Reed. Я відповідально підійшов до розробки, буквально безперервно проводив ночі за роботою. Тут куди більше анімацій, а значить, і намальованих кадрів, управління також було опрацьовано з точністю до пікселя. Я б навіть сказав, що від оригіналу тут залишилися тільки атмосфера й сюжет.

WEGAME: Що було найскладнішим у створенні I am Reed і як ви впоралися з проблемами?

О.К.: Найскладнішим стала не стільки сама по собі розробка, скільки реабілітація після перерви в діяльності PXLink. На перших порах абсолютно все давалося не дуже легко, і навіть малювати було вельми проблематично. Набагато більший вплив на мене справили труднощі особистого характеру, але вони тільки допомогли повернутися в геймдев, створити I am Reed і навіть стати учасником WEGAME 5.0.

WEGAME: Які помилки під час розробки першої частини ви врахували, створюючи другу?

О.К.: Передусім я інакше підійшов до дизайну рівнів — збільшився їхній масштаб і деталізація. Сюжет гри також став більш зрозумілим, але найголовніше це… шрифт! Судячи з відгуків, у першому Reed він мало кому сподобався.

Зареєструйся на WEGAME 5.0, щоб поспілкуватися з розробником I am Reed особисто.

Цікаві новини

Автобатлер в Hearthstone VS TFT-2 та інші новини ігор
Автобатлер в Hearthstone VS TFT-2 та інші новини і...Автобатлер в Hearthstone VS TFT-2 та інші новини і...

Початок листопада виявився дуже щедрим на ігрові новини. Серед них як великі анонси з...

Початок листопада виявився дуже щедрим на ігрові новини. Серед них...

08 листопада 2019
Майбутнє ігрової індустрії: сім нових захопливих технологій
Майбутнє ігрової індустрії: сім нових захопливих т...Майбутнє ігрової індустрії: сім нових захопливих т...

Мрієш про ігри з повним зануренням в атмосферу, як у фільмі «Джуманджі»? Ці фантазії...

Мрієш про ігри з повним зануренням в атмосферу, як у...

04 листопада 2019
Геловінська добірка: топ-5 моторошних косплеїв із WEGAME 5.0
Геловінська добірка: топ-5 моторошних косплеїв із...Геловінська добірка: топ-5 моторошних косплеїв із...

Найбільш косплейне свято в році наближається! Тільки на Геловін в університет чи на роботу...

Найбільш косплейне свято в році наближається! Тільки на Геловін в...

29 жовтня 2019