Інтерв'ю з саунд-дизайнером компанії Uni-Bit Studio Артемом Самойленко

20 квітня 2017 Інтерв'ю з саунд-дизайнером компанії Uni-Bit Studio Артемом Самойленко

Про історію та значення музики у відеоіграх на лекторії WEGAME 3.0 розповідав композитор і саунд-дизайнер компанії Uni-Bit Studio Inc. Артем Самойленко. Експерт детально розкрив тему, поділився власним досвідом та відповів на запитання слухачів. Прес-служба фестивалю поспілкувалася зі спікером, щоб повніше розкрити деякі з порушених під час виступу тем.

WEGAME: Який попит в Україні має професія саунд-дизайнера?

Артем Самойленко (А. С.): Я знаю в країні чимало колег, які позиціонують себе в якості саунд-дизайнерів і працюють виключно з іграми. Вони досить успішні. Але, як і в будь-якій іншій галузі, таких значно більше тих, хто лише намагається стати частиною індустрії, але не має такої можливості. Думаю, на професію є попит. Проте в Україні лише окремі студії в стані дозволити собі такого фахівця. Навіть мінімальне обладнання для роботи саунд-дизайнера коштує недешево.

WEGAME: У цій ситуації є сенс звертатися до аутсорсингу замість найму штатного співробітника? Чи впливає це на якість продукту?

А. С.: Загалом немає суттєвої ​​якісної різниці між тим, що пишуть штатні та позаштатні саунд-дизайнери. Відмінність полягає в іншому. Є фахівці, які створюють однотипний, у чомусь навіть універсальний музичний супровід. Він підходить для різних проектів і виконує свою функцію, але залишається в категорії «ні про що».

Ще існують індивідуалісти, я б навіть сказав художники, які створюють унікальне звучання. Саме їхні роботи відзначають нагородами, такі саунди подекуди стають візитною карткою гри. Це як з естрадою: є прохідні поп-композиції, а є шедеври. І це абсолютно нормально, кожен із підходів приносить свою користь.

WEGAME: Що б Ви порадили саунд-дизайнерам початківцям?

А. С.: Я би порадив починати з порталів на кшталт gamesjam.org. Зазвичай на таких ресурсах рандомно гуртуються команди, яким дають завдання за кілька днів створити гру з нуля. Ігрові джеми дають надзвичайно цінний досвід і можливість реалізувати справді вартісні проекти. Людина вчиться працювати у стресових умовах і в стислі терміни, так би мовити «прокачує свої скіли». З'являється уявлення про те, що доведеться робити в подальшому.

Щоб писати музику для ігор, необов'язково знати весь процес розробки, але слід розуміти більшість компонентів хоча б частково. Доводиться бути трохи геймдизайнером, трохи художником, щоб розуміти суть проектів, виробляти стиль.

Ще пораджу слухати якомога більше різнопланової музики. Різні ігрові сеттінги та події потребують різного звучання, що підкреслює їхній характер. Взагалі варто розвиватися в багатьох напрямках, накопичувати знання – вони неодмінно стануть у нагоді.

Інтерв'ю з іншими спікерами та експонентами WEGAME 3.0 ти знайдеш у розділі «Новини».

Цікаві новини

«501-й легіон» в Україні: добрі справи Темної сторони

Зовсім юний, але досить активний підрозділ всесвітньої організації фанатів «Зоряних воєн» – «501-й легіон» – став експонентом WEGAME 4.0. Що...

12 липня 2018

Студія Tiger Way: «Нагорода WEGAME AWARDS стала для нас неабиякою мотивацією»

Студія Tiger Way, яка перемогла в номінації Best Mobile Game на WEGAME AWARDS 2017, цього року знову відвідала наш фестиваль...

11 липня 2018

5 найкрутіших і найбільш очікуваних ігрових новинок на ПК у 2018 році

Найочікуваніші, найрезонансніші ігри й такі, що запам'ятовуються, які вже з’явилися і ще з’являться на ПК цього року. Frostpunk Розробник: 11...

06 липня 2018