Як мотивувати гравців? Виступ Святослава Холода на WeGame 4.0
03 липня 2018
Як розробникам ігор знайти власну цільову аудиторію і створити по-справжньому популярний продукт? Саме про це розповідав Святослав Холод, геймдизайнер Zadzen, на четвертому фестивалі WeGame.
На його думку, дуже часто автори ігор не розуміють аудиторію і провалюють проект, який спочатку є досить успішним. Іноді відбувається стовідсоткове попадання просто випадково: наприклад, продукт створювався для поціновувачів епічних батлів, а набув популярності серед соціальних.
Це відбувається тоді, коли автори поверхово визначають запити тих, на кого спочатку розрахована гра. Але раптові «вихлопи» в іншій категорії користувачів – поодинокі випадки, коли щастить. Чи варто розраховувати на такі випадки? Для підвищення шансів проекту на успіх, необхідно зрозуміти і знайти свою аудиторію геймерів, визначити її цілі та переваги.
Чому люди захоплюються іграми?
Враховуючи причини, мотивації та бажання пограти, розрізняють чотири типи геймерів:
- кілери – полюбляють складнощі та подолання перешкод;
- ачівери – для них важливу роль відіграють нагороди, визнання, досягнення, медальки;
- дослідники – цінують все нове, невідоме, ексклюзивне;
- соціальні гравці – у пошуках спілкування в рамках гри.
Також аудиторію можна класифікувати за рівнем складності та ступенем залучення до світу гри. Так, казуальщики у пошуках легких розваг: для них важливо без зайвої напруги відволіктися від правди життя і кайфувати від гри.
Мідкорщики бажають чогось цікавішого, але теж вважають за краще не дуже заморочуватися. Хардкорщики ж знають про гру все – «від» і «до», полюбляють заглиблюватися в нюанси. Модель монетизації free to play побудована, в основному, на активності хардкорщиків – вони становлять 10% гравців, які платять. Але ж не можна взагалі не рахуватися з іншими – мідкорщики теж нерідко вкладаються.
Коли людина у грі, то отримує від цього задоволення: вона успішно вирішує складні завдання, а мозок виділяє гормони заохочення. Разом з тим підсвідомість не розрізняє, де справжня ситуація, а де віртуальна реальність. Сюжет, що захоплює, і продумані деталі занурюють гравця у так званий потік – стан максимальної зосередженості та ефективності. Щоб він увійшов у цей потік, необхідно, щоб був баланс між складністю і вміннями геймера безпосередньо. Люди не грають, якщо для них це занадто просто чи занадто складно.
Як привернути увагу аудиторії та взаємодіяти з нею
Для залучення до потоку необхідно поставити геймеру чітку мету (глобальну, локальну, навчальну) і набір необхідних інструментів для мотивації. Ті, хто вже інвестував час і сили у гру, зазвичай залишаються в ній надовго, оскільки цінують витрачені зусилля. Також важливо не забувати про заохочення і нагороди для геймерів.
Що ж потрібно конкретній аудиторії? Це можна промоніторити декількома способами:
- прочитати відгуки цільової групи в соцмережах, на сторінках ігор;
- безпосередньо поспілкуватися з публікою на форумах і заходах на кшталт WeGame;
- організувати playtest.
Найефективнішим вважається останній, оскільки геймери мають змогу не лише випробовувати ще не зарелізені ігри, але і вплинути на процес створення. Зокрема, висловити зауваження, звернути увагу на те, що не помічає розробник.
Створюючи ігри для людей, важливо знати, що саме їх цікавить, зрозуміти, хто є кінцевим користувачем, і задовольнити його базові потреби. Для цього можна аналізувати подібну продукцію, моніторити соцмережі, проводити тестування і спеціальні кампанії на будь-якому етапі гри.
Найбільша користь буде від активної взаємодії з геймерами ще до виходу гри. Більш того, так можна сформувати власну аудиторію (читай: клієнтів) ще на етапі розробки, а також надихнутися на створення нових проектів.
Читайте також на нашому сайті: Як обернути хобі на успішний бізнес? Секрети від Марії Карпенко.