Марія Карпенко: про перший косплей, підприємництво і плани на майбутнє

22 березня 2018 Марія Карпенко: про перший косплей, підприємництво і плани на майбутнє

Однією з суддів косплей-шоу WEGAME 4.0 виступить Марія Карпенко – косплеєр і підприємець. Вона займається косплеєм понад 10 років, часто бере участь у зарубіжних фестивалях і працює з командою фахівців. Це поодинокий випадок косплеєра, який зміг перетворити своє заняття на повноцінний бізнес.

— Розкажіть про свій перший костюм. У якому віці він був створений, з яких матеріалів, як виникла ідея?

Мені було років 15 або 16, це був костюм Лелуша з аніме «Код Гіасс», втілений не досить вдало, оскільки я повинна була косплеїти хлопчика з широкими плечима, аристократичної зовнішності, а сама була маленькою круглою дівчинкою.

Не було нічого складного: це була проста шкільна форма, стандартна костюмна тканина, використовувалися базові шеврони, які спершу були нашиті криво ... У цілому це був нескладний костюм, складні я почала робити через два-три роки. Зараз зі мною працює ціла команда, все більш професійно і впорядковано.

— У Вас ще є косплей на Карен з «Код Гіасс». Вам близькою є ця тема?

Не дуже, у першу чергу я працюю з відеоіграми, це мій основний напрям. Наша компанія найчастіше працює у цій сфері, рідше співпрацюємо з фільмами і серіалами. Ми повертаємося до анімації лише іноді, якщо проект дійсно цікавий.

— Який костюм став найважливішим для Вас, переломним моментом у Вашій кар'єрі?

Одним з таких був косплей на Меріда з «Хоробре серце». Костюми, які стали своєрідним викликом і допомогли нам у розвитку – це Трісс Мерігольд з «Відьмак 3: Дике Полювання», Елой з Horizon Zero Dawn, 2b з Nier Automata.

Wegame: Марія Карпенко: про перший косплей, підприємництво і плани на майбутнє - 1   Wegame: Марія Карпенко: про перший косплей, підприємництво і плани на майбутнє - 2

— Що для Вас є найскладнішим у процесі створення костюмів?

Координувати роботу багатьох людей. Зараз я підприємець і перетворила своє хобі на повноцінний бізнес. Наша команда займається виготовленням костюмів для приватних осіб, для компаній. Я не працюю одна, і координувати роботу багатьох людей – це найскладніше, але це приносить великий успіх, тому що можна зібрати під одним крилом різних фахівців.

Я займаюся макіяжем, перуками, організацією зйомок; є хлопці, які спеціалізуються на створенні обладунків, є люди, які працюють з пошиттям. Завдяки цьому, технологічно ми можемо створити майже будь-які образи.

— У Вас не один бізнес. Наприклад, раніше Ви випускали нижню білизну в стилі «Відьмака». Чим займаєтеся ще?

Ми випустили минулого року колекцію курток з тематики Overwatch, і зараз вони знаходяться у процесі розгляду для офіційної дистрибуції. Для цього потрібен час – рік, може, півтора, потрібно виходити на більш серйозні рівні.

Крім того, ми створюємо власні авторські дизайни, надихаючись комп'ютерними іграми. Наша кінцева мета – безпосередньо працювати з великими компаніями, такими як Blizzard, Capcom, CD PROJEKT RED. Чи не найпростіше завдання, особливо якщо ти знаходишся в Україні, але косплей у цьому плані дуже допомагає – люди його люблять, їм подобається його креативна складова, і ми зі свого боку намагаємося запропонувати їм щось цікаве, навіть якщо це щоденний одяг.

— Ви себе більше відчуваєте косплеєром чи підприємцем?

Це неможливо розділити. Якби я була просто підприємцем, неможливо було б так ефективно розвивати косплей, адже це творчість. Зараз мені цікавіше займатися не стільки своїми проектами, скільки проектами своєї команди, створювати цікаві костюми спільними зусиллями. Але для мене косплей – це не лише костюм, це, у першу чергу, — цілісний образ, історія, яка розповідається через призму художника. Зараз більше акцент зміщений на костюм, але мені здається, що це трішки більше.

Розділити ці сфери я не можу, одне випливає з іншого. Я дійсно завжди роблю акцент на тому, що я не косплеєр, який працює сам по собі, я – підприємець, у якого є команда. Це – моя відмінна риса.

— А чи є роботи інших косплеєрів, які Вам дуже подобаються і є для Вас взірцем?

Так, дуже багато. Для мене Alyson Tabbitha – це неймовірне джерело натхнення. Вона спеціалізується на перевтіленні. Вона з'єднує воєдино грим, костюм, поведінку – просто перетворюється на іншу людину. Я не можу сказати з точністю, але коли я дивлюся на її фотографії, то мені здається, що вона навіть змінює свою жестикуляцію.

А ще вона неймовірно сильна, з точки зору побудови ком'юніті, нам цього не вистачає. Конкуренція потрібна, але вона може бути більш доброзичливою і орієнтованою на розвиток.

Мені також дуже подобається Maul Cosplay, це мій кумир! Він працює разом з дружиною, це мені близьке, тому що я теж працюю разом з чоловіком. Я зустрічалася з ним особисто і можу сказати, що це людина дуже сильного духу, він повністю вживається у роль, неймовірно харизматичний.

— Ви будете суддею на косплей-шоу WEGAME 4.0. Чого ви чекаєте від учасників і що хотіли б побажати їм?

Не страшно припускатися помилок і не треба боятися недосконалості. Головне – спробувати, бо кожна спроба – це досвід. Ніколи не соромтеся того, що ви не ідеальні, тому що ідеальних не існує. Перевтілюючись, змінюйтесь, знаходьте нових друзів, тому що косплей – це ще і ком'юніті.

 

Марія Карпенко увійде до суддівського складу косплей-шоу WEGAME 4.0. Детальніше дізнатися про цю подію можна на сторінці сайту, для участі потрібно зареєструватися. Квитки на WEGAME 4.0 продаються за посиланням.

Цікаві новини

«501-й легіон» в Україні: добрі справи Темної сторони

Зовсім юний, але досить активний підрозділ всесвітньої організації фанатів «Зоряних воєн» – «501-й легіон» – став експонентом WEGAME 4.0. Що...

12 липня 2018

Студія Tiger Way: «Нагорода WEGAME AWARDS стала для нас неабиякою мотивацією»

Студія Tiger Way, яка перемогла в номінації Best Mobile Game на WEGAME AWARDS 2017, цього року знову відвідала наш фестиваль...

11 липня 2018

5 найкрутіших і найбільш очікуваних ігрових новинок на ПК у 2018 році

Найочікуваніші, найрезонансніші ігри й такі, що запам'ятовуються, які вже з’явилися і ще з’являться на ПК цього року. Frostpunk Розробник: 11...

06 липня 2018