Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність»

18 грудня 2017 Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність»

Консалтингова компанія Olans Group, що спеціалізується на юридичному супроводі IT-компаній і стартапів, 6 грудня провела захід «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність». Це її другий майстер-клас, присвячений захисту інтелектуальної власності в геймдеві.

Крім керівника компанії Світлани Мальованої, виступили ще троє співробітників Olans Group – Анастасія Шуберт, Ольга Маркевич, Олександр Бондаренко.

Відвідувачі майстер-класу дізналися про специфіку юридичних відносин між власниками і розробниками, особливості використання розробок інших правовласників, патентування алгоритмів і реєстрації торгових марок, оподаткування IT-продуктів в Україні та про правові аспекти інвестування.

Частина цієї інформації була озвучена ще на попередньому МК Game Defenсe, радимо ознайомитися з нашим матеріалом щодо його змісту.

Wegame: Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність» - 1

Навіщо оформляти відносини в геймдеві? Пояснюємо за ролями

Візьмемо за приклад трьох юних розробників: Дашу, Сашу і Пашу. Після пар в університеті (або навіть замість) вони збираються на орендованій квартирі Паші й працюють над створенням своєї MMORPG-гри про космічних вампірів (P.S.: приклад обрано редакцією і не стосується МК безпосередньо).

Коли вони змогли нарешті створити поганеньку, але робочу демку, Даша запропонувала підписати договір щодо розподілу обов'язків і внеску кожного з них, на основі чого відразу розподілити частки у проекті. Колеги заявили Даші, що ще рано займатися подібним і вони подумають про це пізніше.

Йшов час, і Саша став все менше часу приділяти проекту, вважаючи за краще проводити вечори, припустимо, з Танею або Анею. Велика частина технічної роботи лягла на плечі Даші, Паша допомагав з графікою і брав на себе всі супутні витрати щодо розробки. У якийсь момент, коли від першої демоверсії гри вже майже нічого не залишилося, Даша з Пашею вирішили, що прийшов час прощатися з Сашком.

Але Саша вважав себе несправедливо скривдженим і продав їхні напрацювання дядькові Віталіку. Як могли розгортатися події далі?

► Якщо перед прощанням з Сашком йому на взаємовигідних умовах дали підписати акт про передачу майнових прав на його частину розробки, то Даша з Пашею захищені, а дядькові Віталіку потрібно ще знайти Сашу, щоб повернути свої гроші.

► За умови, що, вирішивши попрощатися з Сашком, вони поспішили виконати пропозицію Даші, юридично оформили своє партнерство і оформили права на гру, то вони можуть засудити дядька Віталіка, якщо він хоча б спробує опублікувати їхню гру.

► Припустімо, Саша оформив права на гру на себе. Утакому випадку, його колишні партнери можливо і не зможуть випустити гру, якщо у дядька Віталіка будуть хороші адвокати. Як було сказано на МК: «Автором вважається той, у кого є підтвердження прав на гру. Поки не доведено зворотне».

У цій історії могли бути й інші варіанти розвитку подій, але суть полягає у тому, що якби хлопці спочатку подбали про укладення договору і прописали у ньому питання вирішення основних конфліктів, то такої неприємної ситуації не сталося б. «Про що не домовилися на початку, через те посваряться вкінці», – прозвучало ще на початку майстер-класу.

Wegame: Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність» - 2

Особливості захисту авторських прав у геймдеві

Вище ми згадували договір, у якому зазначається розподіл обов'язків і внесок кожного розробника, геймдизайнера, сценариста і т. п., на основі чого і встановлюються частки у проекті. Хто виконує більше корисних і специфічних дій або вкладає більше фінансів, у того більша частка, а значить – і дохід від подальшої реалізації продукту. У всякому разі, це логічно.

Але це лише один з кроків, разом з ним слід закріпити всі права на компанію або який-небудь ФОП, від імені якого буде вестися бізнес.

До мінімального пакета документів і дій перед релізом гри входять:

  • угоди між власниками гри;
  • акти прийому-передачі на розроблені об'єкти (код, персонаж і т. п.);
  • розгляд умов використання придбаних сетів;
  • розміщення всіх напрацювань стосовно гри на якомусь сховищі до публічного релізу;
  • перевірка торговельної марки, а в ідеалі – її реєстрація.

Wegame: Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність» - 3

Основні види договорів, що використовуються в геймдеві:

договір підряду, договір про надання послуг і договір про створення об'єкта інтелектуальної власності, які супроводжуються ТЗ і актами, передбачають оплату за результат. Використовуються при зверненні до послуг фрілансерів чи замовленні продуктів у підрядників;

договір про передачу права на об'єкт інтелектуальної власності, доповнений актами, дещо збігається з документами з попереднього пункту. Головна відмінність – відбувається покупка-продаж готового продукту, а не створення його з нуля;

трудовий договір і контракт швидше властиві великим студіям, вони заключаються на тривалий термін, передбачають державні гарантії та оплату за процес, а не результат;

договір про спільну діяльність/співробітництво не діє без відповідного оформлення у податковій. . Краще обрати інший варіант, якщо реєстрація в ДПІ небажана;

угода про неконкуренцію і угода про нерозголошення конфіденційної інформації дієві і легальні лише за умови, що всі пункти розписані чітко, при цьому не порушуються конституційні права людини. Покарання за порушення краще прописувати у вигляді суми штрафу, тимчасові обмеження повинні бути розумними.

Юристи Olans Group також детально роз'яснили ще багато тонкощів оформлення бізнес-відносин у геймдеві (інвестиції, монетизація, податки та ін.).

Другий майстер-клас, як і перший, пройшов успішно, а відповідно, наступного року варто очікувати продовження серії. Щоб завчасно дізнатися про подію, підписуйтесь на групу компанії в Facebook.

 

Підписуйтесь на новини Wegame в Facebook та VK!

Цікаві новини

Косплеєри WEGAME 4.0 – в огляді одного з YouTube-каналів

Король-ліч і Смертокрил, Сомбра з маріонеткою Жнеця, Дейєнеріс Таргарієн зі своїми «дітьми», Лара Крофт та інші герої особисто відвідали WEGAME...

24 квітня 2018

Спонсором зони «MK:X і FIFA» на WEGAME 4.0 стала компанія Logitech

На WEGAME 4.0 компанія Logitech представить власний стенд, де можна буде протестувати інноваційні геймерські продукти. Крім того, вона виступить партнером...

20 квітня 2018

Як геймеру поліпшити ігровий досвід за допомогою нових технологій?

Навіщо потрібна соціальна мережа для геймерів і як працює матчмейкінг-система? На ці питання відповість senior business development manager CRYCASH Олександр...

19 квітня 2018