Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність»

18 грудня 2017 Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність»

Консалтингова компанія Olans Group, що спеціалізується на юридичному супроводі IT-компаній і стартапів, 6 грудня провела захід «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність». Це її другий майстер-клас, присвячений захисту інтелектуальної власності в геймдеві.

Крім керівника компанії Світлани Мальованої, виступили ще троє співробітників Olans Group – Анастасія Шуберт, Ольга Маркевич, Олександр Бондаренко.

Відвідувачі майстер-класу дізналися про специфіку юридичних відносин між власниками і розробниками, особливості використання розробок інших правовласників, патентування алгоритмів і реєстрації торгових марок, оподаткування IT-продуктів в Україні та про правові аспекти інвестування.

Частина цієї інформації була озвучена ще на попередньому МК Game Defenсe, радимо ознайомитися з нашим матеріалом щодо його змісту.

Wegame: Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність» - 1

Навіщо оформляти відносини в геймдеві? Пояснюємо за ролями

Візьмемо за приклад трьох юних розробників: Дашу, Сашу і Пашу. Після пар в університеті (або навіть замість) вони збираються на орендованій квартирі Паші й працюють над створенням своєї MMORPG-гри про космічних вампірів (P.S.: приклад обрано редакцією і не стосується МК безпосередньо).

Коли вони змогли нарешті створити поганеньку, але робочу демку, Даша запропонувала підписати договір щодо розподілу обов'язків і внеску кожного з них, на основі чого відразу розподілити частки у проекті. Колеги заявили Даші, що ще рано займатися подібним і вони подумають про це пізніше.

Йшов час, і Саша став все менше часу приділяти проекту, вважаючи за краще проводити вечори, припустимо, з Танею або Анею. Велика частина технічної роботи лягла на плечі Даші, Паша допомагав з графікою і брав на себе всі супутні витрати щодо розробки. У якийсь момент, коли від першої демоверсії гри вже майже нічого не залишилося, Даша з Пашею вирішили, що прийшов час прощатися з Сашком.

Але Саша вважав себе несправедливо скривдженим і продав їхні напрацювання дядькові Віталіку. Як могли розгортатися події далі?

► Якщо перед прощанням з Сашком йому на взаємовигідних умовах дали підписати акт про передачу майнових прав на його частину розробки, то Даша з Пашею захищені, а дядькові Віталіку потрібно ще знайти Сашу, щоб повернути свої гроші.

► За умови, що, вирішивши попрощатися з Сашком, вони поспішили виконати пропозицію Даші, юридично оформили своє партнерство і оформили права на гру, то вони можуть засудити дядька Віталіка, якщо він хоча б спробує опублікувати їхню гру.

► Припустімо, Саша оформив права на гру на себе. Утакому випадку, його колишні партнери можливо і не зможуть випустити гру, якщо у дядька Віталіка будуть хороші адвокати. Як було сказано на МК: «Автором вважається той, у кого є підтвердження прав на гру. Поки не доведено зворотне».

У цій історії могли бути й інші варіанти розвитку подій, але суть полягає у тому, що якби хлопці спочатку подбали про укладення договору і прописали у ньому питання вирішення основних конфліктів, то такої неприємної ситуації не сталося б. «Про що не домовилися на початку, через те посваряться вкінці», – прозвучало ще на початку майстер-класу.

Wegame: Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність» - 2

Особливості захисту авторських прав у геймдеві

Вище ми згадували договір, у якому зазначається розподіл обов'язків і внесок кожного розробника, геймдизайнера, сценариста і т. п., на основі чого і встановлюються частки у проекті. Хто виконує більше корисних і специфічних дій або вкладає більше фінансів, у того більша частка, а значить – і дохід від подальшої реалізації продукту. У всякому разі, це логічно.

Але це лише один з кроків, разом з ним слід закріпити всі права на компанію або який-небудь ФОП, від імені якого буде вестися бізнес.

До мінімального пакета документів і дій перед релізом гри входять:

  • угоди між власниками гри;
  • акти прийому-передачі на розроблені об'єкти (код, персонаж і т. п.);
  • розгляд умов використання придбаних сетів;
  • розміщення всіх напрацювань стосовно гри на якомусь сховищі до публічного релізу;
  • перевірка торговельної марки, а в ідеалі – її реєстрація.

Wegame: Майстер-клас «Game Defenсe 2.0: захисти свій прибуток і власність» - 3

Основні види договорів, що використовуються в геймдеві:

договір підряду, договір про надання послуг і договір про створення об'єкта інтелектуальної власності, які супроводжуються ТЗ і актами, передбачають оплату за результат. Використовуються при зверненні до послуг фрілансерів чи замовленні продуктів у підрядників;

договір про передачу права на об'єкт інтелектуальної власності, доповнений актами, дещо збігається з документами з попереднього пункту. Головна відмінність – відбувається покупка-продаж готового продукту, а не створення його з нуля;

трудовий договір і контракт швидше властиві великим студіям, вони заключаються на тривалий термін, передбачають державні гарантії та оплату за процес, а не результат;

договір про спільну діяльність/співробітництво не діє без відповідного оформлення у податковій. . Краще обрати інший варіант, якщо реєстрація в ДПІ небажана;

угода про неконкуренцію і угода про нерозголошення конфіденційної інформації дієві і легальні лише за умови, що всі пункти розписані чітко, при цьому не порушуються конституційні права людини. Покарання за порушення краще прописувати у вигляді суми штрафу, тимчасові обмеження повинні бути розумними.

Юристи Olans Group також детально роз'яснили ще багато тонкощів оформлення бізнес-відносин у геймдеві (інвестиції, монетизація, податки та ін.).

Другий майстер-клас, як і перший, пройшов успішно, а відповідно, наступного року варто очікувати продовження серії. Щоб завчасно дізнатися про подію, підписуйтесь на групу компанії в Facebook.

 

Підписуйтесь на новини Wegame в Facebook та VK!

Цікаві новини

«501-й легіон» в Україні: добрі справи Темної сторони

Зовсім юний, але досить активний підрозділ всесвітньої організації фанатів «Зоряних воєн» – «501-й легіон» – став експонентом WEGAME 4.0. Що...

12 липня 2018

Студія Tiger Way: «Нагорода WEGAME AWARDS стала для нас неабиякою мотивацією»

Студія Tiger Way, яка перемогла в номінації Best Mobile Game на WEGAME AWARDS 2017, цього року знову відвідала наш фестиваль...

11 липня 2018

5 найкрутіших і найбільш очікуваних ігрових новинок на ПК у 2018 році

Найочікуваніші, найрезонансніші ігри й такі, що запам'ятовуються, які вже з’явилися і ще з’являться на ПК цього року. Frostpunk Розробник: 11...

06 липня 2018