«Можливо, саме те, що я — простий хлопець зі Львова, й зацікавлює аудиторію». Інтерв’ю з відеоблогером pad0n

26 березня 2019«Можливо, саме те, що я — простий хлопець зі Львова, й зацікавлює аудиторію». Інтерв’ю з відеоблогером pad0n

Чи важко робити свій канал про відеоігри, якщо ти — україномовний блогер? Як можна вижити на YouTube, не отримуючи страйків і регулярно оновлюючи контент? Читай в інтерв’ю з автором геймерського відеоблогу, простим хлопцем зі Львова — Юліаном Грицевичем, він же pad0n.

pad0n — україномовний YouTube-канал, присвячений відеоіграм, у якого наразі вже 50 тисяч підписників. Під нікнеймом pad0n виступає автор зі Львова, який працює програмістом, а у вільний час займається збільшенням кількості вітчизняного ігрового контенту.

Ми поспілкувались із Юліаном, щоб з’ясувати, як він починав свою діяльність та які секрети успішного відеоблогерства може розкрити. До речі, цьогоріч pad0n знову відвідає наш фестиваль, і наприкінці інтерв’ю тебе чекає відеозапрошення від нього.
 

Інтерв’юер: WEGAME.

Респондент: Юліан Грицевич, автор YouTube-каналу pad0n (далі — pad0n).
 

WEGAME: Розкажи, як виникла ідея робити україномовний блог про ігри.

pad0n: В головах більшості людей досі укорінений стереотип, що комп’ютерні ігри — це дитяча забавка. Чому ж так не кажуть про фільми чи книги? На мою думку, ці речі мають однакову мистецьку цінність, усе залежить тільки від сприйняття. Чого лише варті ігри компанії Quantic Dreams.

Тож я вирішив створити ігровий канал, де зможу ділитися своїм баченням ігор, показувати їх різносторонніми, якими вони є насправді. А сам блог україномовний, бо це моя рідна мова, і я вважаю, що кожен заслуговує знайти в Інтернеті щось своєю мовою.

WEGAME: Наскільки була розвинена україномовна ніша на той момент?

pad0n: Це був початок 2012 року. Фактично на той момент було лише два сайти про ігри українською, які вели свої YouTube-канали із щотижневими випусками новин зі світу ігор. Це були PlayUa та OpenGamer.

Перший портал досі існує й досі випускає щотижня відео. Крім цих сайтів та їхніх каналів, існувало буквально до п’яти YouTube-діячів, які робили ігрові ролики українською. Тож, по суті, ніша була нова і відкрита для всіх охочих.

WEGAME: Чи важко було починати й чому?

pad0n: Починати було — як тоді, так і зараз — дуже важко, оскільки український глядач не звик і не хоче навіть наважитися думати, що існує контент українською мовою. Тож якщо пересічний споживач усе «гуглить» російською, то й, відповідно, його шанс натрапити на мій контент вкрай мізерний.

До речі, саме брак глядачів і ця неможливість викорінити з людей звичку пошуку інформації російською — найбільший демотиватор у всій цій справі. Наразі всі вищезгадані канали вже закриті з різних причин.

Аудиторію я й до сьогодні нарощую спокійним темпом. Наприклад, за перші чотири роки я зміг зібрати лише 10 000 підписників. З іншого боку, на той час я був першим україномовним контент-мейкером, хто зміг досягти такої планки (не дивлячись на канали, які є телевізійними проектами).

WEGAME: Як приваблював нову аудиторію, чим зацікавлював її?

pad0n: Насправді жодного секрету немає. Я ніколи не намагався вилізти зі шкіри, відігравати роль когось, ким я не є. Я весь час просто робив те, що було цікаво передусім мені. Я фанатію від комп’ютерних ігор, тим паче якщо в них неймовірний сюжет. Тож цю любов я хотів передати своїм глядачам через відео.

І те, що знайшлось аж понад 50 тисяч таких же фанів сюжетних ігор, — це чудово. На мою думку, можливо, саме те, що я — простий хлопець зі Львова, й зацікавлює аудиторію.

WEGAME: Ти почав активно стримити порівняно нещодавно: чому вирішив це робити?

pad0n: Перші стрими я проводив ще у 2013-му. Включно до 2015 року я їх робив лише тоді, коли не було часу на монтаж основних відео, а канал залишати пустим не хотілось. Активно перейшов на стрими у 2016 році, які ще включно до 2018-го йшли в перемішку з відеоконтентом. Я взагалі вважаю 2016 рік великим вибухом у своїй діяльності, оскільки саме того року я приділяв YouTube фактично 110 % свого вільного часу. Про що зараз навіть шкодую, бо це були часи безсонних ночей, браку соціальних активностей тощо. А це не дуже позитивно впливало на моє самопочуття. Але для каналу це відбивалося лише приростом підписників.

У 2018 році на одному зі стримів YouTube мені видав страйк, заблокував стрими на три місяці. Тому на канал я викладав лише відео, а стрими проводив на Twitch. А у 2019 році для себе я розставив пріоритети, зважив усі за і проти, дійшовши висновку, що такий жанр, як летсплей, по суті, вже мертвий. Натомість ігрові стрими людям ще цікаві, оскільки це взаємодія автора та його глядачів. Це постійний інтерактив.

WEGAME: Яких стримів очікувати найближчим часом?

pad0n: Скажу чесно, я запланував понад 60 ігор на майбутнє, і цей список невпинно росте з новими релізами. Тож зараз усе буде в перемішку: новинки (DMC5) плюс старі ігри, які мене просили глядачі, наприклад The Witcher 2. І дуже багато ексклюзивів для PS4.

WEGAME: На які труднощі натрапляв, розвиваючи свій канал про відеоігри, та як їх долав?

pad0n: Тут далеко за відповіддю йти не треба. Усе просто: брак україномовних глядачів, неможливість перетворити це у свій основний спосіб заробітку, а, відповідно, усе тримається на чистому ентузіазмі й підтримці наявних глядачів.

Але найгірше те, що YouTube постійно пхає палиці в колеса своїми «надзвичайними» правилами. У певний час усі відео, у яких був хоч якийсь натяк на жорстокість, крапелька крові тощо, — усе це демонетизовувалося, блокувалося, фільтрувалося. Навіть якщо це лише комп’ютерна гра. Та ще й постійні проблеми з авторським правом явно не дають спокою. У тих же іграх дуже часто буває композиція, на яку ти не маєш ліцензії, відповідно, канал потрапляє в зону ризику.

А рішення дуже прості: нових глядачів спочатку отримував тим, що писав у тематичні пабліки у «ВКонтакте». Після його блокування декілька разів купував рекламу від Google через систему AdWords. У 2017-му YouTube часто додавав мої стрими на сторінку рекомендацій, тож багато підписників прийшло саме в той період. Зараз, після страйку, мій канал жодного разу не потрапляв у рекомендації, а більшості наявних підписників не приходять сповіщення про нові відео/стрими.

Тож слід пам’ятати, що YouTube — місце жорстоке, і треба дотримуватись усіх його правил, навіть найбільш сумнівних. В іграх, таких як Far Cry чи STEEP, на щастя, тепер є в налаштуваннях «режим стримера», коли музика з гри просто випадає. Так, атмосфера псується, зате твій YouTube-канал захищений від проблем з авторським правом.

WEGAME: Що б ти міг порадити українським відеоблогерам, які починають і хочуть створювати канал про ігри?

pad0n: • Любити справу, якою ви займаєтесь. Якщо ви не розумієтеся в іграх, то знімати відео про них не варто (капітан Очевидність).

• Вивчити всі правила YouTube та раз на місяць обов’язково їх перечитувати, оскільки від цього залежить те, чи ви зловите страйк чи ні.

• Конкуренція велика, потурбуйтесь про те, щоб якість ваших відео була високою.

• Не повторюйте все за іншими, знайдіть свою фішку, будьте особистістю, а не черговим клоном.

• Відео на хайпові теми не дорівнює лояльній аудиторії. Двічі подумайте перед тим, як братися до цього.

WEGAME: Чи часто буваєш на геймерських офлайн-зустрічах, фестах? Наскільки активно розвинений цей рух в Україні?

pad0n: На жаль, на фестивалях такого формату буваю вкрай рідко. По суті, в Україні я бував лише на WEGAME. У Львові таких подій я ще не бачив, а їздити в інші міста часто буває проблематично, оскільки доводиться погоджувати такі питання з керівництвом на основній роботі та не завжди є можливість узяти відпустку на потрібний час.

І все ж думаю, що рух геймерських фестивалів ще на своїх ранніх етапах розвитку. Звісно, є ще різні Games Gathering та GameDev Conference, але вони спрямовані більше на розробників та видавців, ніж на гравців. Тож існування WEGAME — це свіжий ковток.

WEGAME: Твої очікування від WEGAME 5.0 та що найбільш зацікавило у фестивалі?

pad0n: Очікую багато позитивних вражень. Попередні WEGAME, на яких я бував, мені найбільше запам’ятались анонсами ігрових новинок, можливістю зіграти в них задовго до релізу, порозмовляти з розробниками ігор, навіть можливістю обмінятись із ними контактами для співпраці. Крім усього цього, також вдалим рішенням було створити зону настільних ігор, адже саме там проводив левову частку часу разом зі своїми підписниками.

Але найбільше запам’яталася загальна атмосфера. Це чудово, що стільки фанатів ігор мають нагоду зібратися разом. Відчуваєш себе у своїй тарілці, серед людей, які тебе розуміють. Тож і цього року я очікую, що WEGAME не зрадить своїм ідеалам і лише покращить усі ці аспекти. З нетерпінням чекаю 20–21 квітня!

Відеозапрошення від Юліана

Тепер ти знаєш, де шукати відеоблогера pad0n найближчим часом — на WEGAME 5.0 у Києві 20 та 21 квітня.

Цікаві новини

Автобатлер в Hearthstone VS TFT-2 та інші новини ігор
Автобатлер в Hearthstone VS TFT-2 та інші новини і...Автобатлер в Hearthstone VS TFT-2 та інші новини і...

Початок листопада виявився дуже щедрим на ігрові новини. Серед них як великі анонси з...

Початок листопада виявився дуже щедрим на ігрові новини. Серед них...

08 листопада 2019
Майбутнє ігрової індустрії: сім нових захопливих технологій
Майбутнє ігрової індустрії: сім нових захопливих т...Майбутнє ігрової індустрії: сім нових захопливих т...

Мрієш про ігри з повним зануренням в атмосферу, як у фільмі «Джуманджі»? Ці фантазії...

Мрієш про ігри з повним зануренням в атмосферу, як у...

04 листопада 2019
Геловінська добірка: топ-5 моторошних косплеїв із WEGAME 5.0
Геловінська добірка: топ-5 моторошних косплеїв із...Геловінська добірка: топ-5 моторошних косплеїв із...

Найбільш косплейне свято в році наближається! Тільки на Геловін в університет чи на роботу...

Найбільш косплейне свято в році наближається! Тільки на Геловін в...

29 жовтня 2019