«Скільки людей, стільки і способів робити костюм». Інтерв’ю із суддею косплей-шоу Оксаною [Moon-ka] Шерстюк

07 березня 2019 «Скільки людей, стільки і способів робити костюм». Інтерв’ю із суддею косплей-шоу Оксаною [Moon-ka] Шерстюк

Суддя косплей-шоу WEGAME 5.0 Оксана [Moon-ka] Шерстюк починала як учасник конкурсу. Про те, як це відбувалося, до чого привело і скільки костюмів Оксана створила на сьогодні, вона розповіла нам в інтерв’ю.

Оксана [Moon-ka] Шерстюк – косплеєр, крафтер і професійна швачка, яка робить костюми на замовлення. У сфері пошиття оригінального одягу вона працює вже 15 років, а з 2015 року професійно займається крафтом. Останній рік працює крафтером у компанії Fenindom.

Вона стала переможницею косплей-шоу WEGAME 3.0, а вже в цьому році – суддя конкурсу. Ми поспілкувалися з Оксаною про те, що таке хороший крафт, і дізналися, як вона прийшла від пошиття костюмів до професійного косплею.
 

Інтерв’юер: WEGAME.

Респондент: Оксана [Moon-ka] Шерстюк (далі – Moon-ka).
 

WEGAME: Ти можеш дати своє визначення, що таке крафт у косплеї? Які є його різновиди? Що таке хороший крафт?

Moon-ka: Мені важко дати конкретне визначення, бо крафт – це буквально все, що створене руками. Крафт можна розділити за матеріалами: виливок із пластику, робота з ПВХ, робота зі шпаклівкою і шліфуванням, робота з ЕВА і фарбуванням.

Існує крафт одягу й аксесуарів, навіть крафт декорацій. Можна і крафтовий пошив робити – пришивати на костюм якісь вручну створені елементи, наприклад, зі шкіри. Крафт обмежується тільки фантазією. Скільки людей, стільки і способів робити костюм, важливо це пам’ятати. Немає певного і єдиновірного способу створити костюм, багато хто робить помилку в цьому. Можна пошити і броню, якщо вона матиме гарний вигляд.

Хороший крафт – це коли ти можеш зрозуміти, з чого він зроблений, тільки доторкнувшись до нього руками. Це коли дивишся на референс, бачиш, що воно дуже схоже, і не можеш визначити візуально, з чого ж зроблено. У цьому випадку вже не важливо, які матеріали бралися, якщо виглядають вони чудово – хоч залізо, хоч ПВХ, хоч шкіра, хоч сміттєві пакети.


WEGAME: Розкажи, будь ласка, як сталося, що після багатьох років шиття для інших ти нарешті почала займатися косплеєм сама? Що надихнуло спробувати?

Moon-ka: Закінчивши інститут, я пішла вчитися на швачку, тому що із самого дитинства шию, а тепер роблю це на замовлення. Шила, вивчала більше з цього питання – корсети, складні речі, складний крій, крій на нестандартні фігури. У якийсь момент зрозуміла, що це все не те, мені вже нудно. А потім мені попалася стаття про косплей і крафт. Загалом, я просто дісталася до пластику: знайшла, купила й почала вдома його різати і пробувати з ним щось робити. Мені дуже сподобалося комбінувати пошивні частини костюма, ліпити до них обладунки або ще якісь елементи. Я зрозуміла, це – воно, це те, що я шукала. І була певна: мені хочеться робити ці штуки руками.

Тоді я не думала, що хочу бути косплеєром. Мої думки були зайняті тим, де б знайти людину, якій це потрібно, оскільки я зайшла в косплей не з боку фендому, мене привело моє заняття, пошуки себе. Згодом я знайшла перших клієнтів, перших замовників на ці костюми, коли в нас з’явилися комік-кони. Я пішла на один із них, там був мій костюм на моделі, і було дуже приємно побачити його. Тоді й вирішила, що сама спробую себе в косплеї, але трохи пізніше.

А потім був осінній фестиваль «Некрономікон», а в нас виявився готовим костюм Малефісенти, у який було вкладено багато праці й зусиль. З’явилася ідея: а що, якщо я піду в цьому костюмі на фестиваль, раптом він комусь сподобається і його потім куплять. Така собі самореклама. Я прийшла на фестиваль і отримала перше місце. Це було чудово, класно, я вирішила, що спробую ще раз.


WEGAME: Перший костюм, який ти робила для замовника – який він був і наскільки складно було його створювати?

Moon-ka: Це був костюм Чандри Налаар, і я його робила для своїх знайомих хлопців – клубу настільних ігор «Бергамот». Цей персонаж із настільної гри Magic: The Gathering. Його було досить складно створювати, тому що я не знала, як саме це робити, але взялася за завдання. Дуже часто люди в туторіалах так і кажуть: «Я без поняття, що я роблю».

Ось і я сиділа, щось шліфувала, щось клеїла, і воно виходило! Це зараз я вже точно знаю, що роблю, коли створюю костюми, а тоді це був експеримент: помажемо тут, пофарбуємо тут. О, а непогано вийшло! Ось так воно в перші рази зазвичай і відбувається.


WEGAME: До якої кількості костюмів ти вже доклала руку і які з них найулюбленіші?

Moon-ka: Тільки за останній рік відправила у світ десять костюмів. Свого косплею в мене не так багато, тому що довго шукаю образ, який мені подобається, підходжу здалеку, роблю його повільно, зосереджено. А загалом створила понад двадцять повних костюмів, а дрібниці й деталі – на кшталт корон, мечів і гармат – порахувати не зможу вже точно.

Костюми всі улюблені, навіть якщо створювати якийсь із них було дуже складно й доводилося багато переробляти, щоб досягти потрібного результату. Але наприкінці направду всі виходять улюблені, бо всі довела до кінця, домоглася тієї якості і вигляду, які мені самій подобаються.


WEGAME: Чи є у твоїй практиці якийсь мегаскладний проект, костюм-виклик? Який прямо прокачав тебе?

Moon-ka: Так, був такий костюм. Коли зробила свою Фарру, з якою виграла на WEGAME, то думала, що все, мені вже нічого не страшно. І тут мені дають замовлення на костюм Гендзі з тієї ж гри, з Overwatch. І тоді зрозуміла, що Фарра була дуже легкою, порівнюючи з ним, бо той костюм був білий, його було важко фарбувати й потрібно було, щоб усе вийшло вилизано, рівно.

Довелося зробити дуже багато вимірів, бо була купа нюансів, де можна прорахуватися й зіпсувати все. Костюм повинен був вийти ідеально-сайфайним, рівним, гладким, ось це було дійсно складно в плані збірки та фарбування. У результаті він вийшов дуже деталізованим і красивим до божевілля.


WEGAME: Що відчуваєш, коли віддаєш костюми – задоволення чи почуття певної туги, що потрібно їх відпускати?

Moon-ka: Я сумую, коли точно знаю, що від клієнтів фотографій не дочекаюся. Але в нас багато таких замовників, які навіть дають свій інстаграм для зв’язку, я тоді впевнена, що цей костюм оціню на фото. Звісно, трохи сумую, відправляючи замовлення, але вмію відпускати костюми. Просто настає час для наступних проектів, а цей закінчений – нас він уже прокачав, а когось тепер зробити щасливим. Коли робиш на замовлення, завжди потрібно відпускати проект і йти далі, тому що інакше не буде розвитку.


WEGAME: Розкажи, які в нас в Україні найпопулярніші костюми? Які найчастіше замовляють, чим цікавляться? Є такі, за твоїми спостереженнями?

Moon-ka: Той же Overwatch запитують постійно, тому що костюми цих персонажів складні, не вийде просто сісти і відразу зробити. Потрібно щось уже вміти і презентувати, що і як ти реалізуєш. У нас дуже популярна ця гра й багато косплеять цих персонажів.

Також популярні анімешні герої, я бачу їх дуже багато на івентах, і в нас їх часом замовляють. Причина в тому, що персонажі аніме часто бувають зі складною реалізацією малювання, потрібно детально продумати конструкцію, те, як краще перенести намальоване в наш фізичний світ, щоб вийшло схоже на «оригінал».

Оп! На цьому раптово закінчилося інтерв’ю, але лише перша частина. Зачекай трохи, а заодно підпишись на новини WEGAME – і дізнаєшся, про що Оксана [Moon-ka] Шерстюк розповіла в другій частині.

Цікаві новини

Засновник Beatshapers Олексій Меншиков стане судде... Засновник Beatshapers Олексій Меншиков стане судде...

Зустрічайте члена журі WEGAME Awards – крутого розробника, експерта з VR і CEO в...

Зустрічайте члена журі WEGAME Awards – крутого розробника, експерта з...

23 березня 2020
Реєстрацію номінантів WEGAME Awards продовжено до... Реєстрацію номінантів WEGAME Awards продовжено до...

Дати WEGAME 6.0 змінені – у цьому році фестиваль пройде 13-14 червня. Традиційне нагородження...

Дати WEGAME 6.0 змінені – у цьому році фестиваль пройде...

18 березня 2020
Увага! Реєстрація на WEGAME 6.0 ESPORTS CHAMP і да... Увага! Реєстрація на WEGAME 6.0 ESPORTS CHAMP і да...

У зв’язку з перенесенням фестивалю гейм- і гік-культури на 13-14 червня ми продовжуємо реєстрацію...

У зв’язку з перенесенням фестивалю гейм- і гік-культури на 13-14...

17 березня 2020