Доля косплей-шоу – в руках суддів WeGame: інтерв'ю з членами журі

17 березня 2016 Доля косплей-шоу – в руках суддів WeGame: інтерв'ю з членами журі

Єлизавета Спиридонова (займається косплеєм з 2007 року, брала участь у багатьох українських і міжнародних фестивалях)

Що надихнуло вас зайнятися косплеєм? 

Я захопилася косплеєм майже 10 років тому. Ще в 2006 році до мене у гості завітала близька подруга, яка напередодні відвідала «Аніматрикс». Фестиваль її настільки вразив, що вона розповідала про нього та вподобані косплей-команди дуже яскраво. Оскільки з дитинства я мріяла грати в театрі, навіть протягом певного часу відвідувала арт-гурток, то вирішила спробувати себе в косплеї – такому собі способі перевтілення.

У вас близько 10 косплеїв у сукнях з візерунками та безліччю промальованих деталей. Такий костюм виглядає складним до виконання. Як відбувається процес його створення?

У мене ніколи не виходить завчасно спланувати всі необхідні деталі майбутнього костюма. Дуже не люблю не дороблений на 100 відсотків костюм. Більшість деталей не зовсім чітко промальовано на концепт-артах, тому подекуди доводиться імпровізувати – щось вишивати, щось крафтити, щось клеїти.

Які костюми входять до переліку косплеїв мрії?

У моїх планах багато персонажів, і я намагаюся втілювати свої мрії в реальність. Нещодавно я поставила собі за мету зробити Моргану з «Ліги Легенд», і наразі це найголовніша мрія на найближчий час.

Дарина Слободяник (виконавчий продюсер проекту «Ігронавти»)

Розкажіть, як створювався проект «Ігронавти» та звідки виникла сама його ідея?

Проект «Ігронавти» було створено 4 роки тому. На той час інтерес до відеоігор стрімко зростав, а окрім Інтернету, інформацію про різні ігрові напрямки та новинки черпати було ніде. До того ж проект створювали фанати відеоігор – люди «в темі», експерти у цій галузі. «Ігронавти» почали їздити світом на ігрові виставки, з першоджерел – від самих розробників – дізнавалися ігрові секрети. Наш глядач це вподобав, і фанатів проекту прибувало дедалі більше.

Ви не лише керівник проекту, але й дизайнер, багато знаєте про створення костюма, що є досить близьким до косплею. Яке Ваше ставлення до нього, чи відвідували якісь події, пов'язані з косплеєм?

Я відвідувала багато виставок за коміксами та іграми. Незважаючи на те, що насамперед звертаю увагу на костюм, оцінюю косплей я все ж не за ним. Косплей – це перевтілення, це характер. Людина мусить вжитися в образ, відчути себе героєм, якого вона косплеїть. Косплей – це емоція, якої бракує у повсякденному житті. Дуже добре ставлюся до цього явища.

Чи не виникало бажання зробити якийсь косплей, можливо, за улюбленою чи популярною грою, якщо така є?

Я фанатка Жінки-Кішки. У студентські роки на один з Хелоуїнів я зробила собі такий костюм, він і досі у мене є. Завжди, коли бачу косплей на Кішку, розглядаю до найдрібніших деталей. Якщо на конкурсі буде Кішка, бережись, я стежитиму за тобою.

Єва Давидова (фотограф, косплеєр, художник, фотокосплеєм займається 8 років)

Як давно ви займаєтеся косплеєм, і як все починалося?

Косплеєм я захопилась у 2002 році. Тоді ще не всі мали вільний доступ до Інтернету і люди зі спільними інтересами обмінювалися інформацією на зустрічах з однодумцями. На одну з таких зустрічей хтось із моїх друзів привіз німецький журнал про аніме та мангу, де була стаття про косплей. Дивлячись на фото, я загорілась ідеєю створити свій перший косплей. Тоді про eBay ще ніхто не чув, а про кольорові перуки тим паче. Тож мені довелося підстригтися та пофарбувати волосся в рожевий колір. В інституті це справило справжній фурор.

Новачки-косплеєри часто помиляються під час позування. Що вони мусять знати, аби уникнути складнощів?

Звісно, до зйомки найкраще прорепетирувати всі пози, міміку, жести перед дзеркалом. І принести на фотозйомку знімки з варіантами поз, аби фотограф зрозумів, що саме ви бажаєте зобразити, та направив вас у разі потреби.

Ви робите костюми нечасто, яскраві образи подекуди безпосередньо не пов'язані з якимось персонажем. Що надихає на вибір і втілення цих персонажів?

В якийсь момент мені стало тісно в рамках косплею, адже по суті це є копіюванням персонажу аж до найдрібніших деталей. Всі ці образи створені чиєюсь фантазією. А мені часом кортить показати якийсь образ, який сидить і у моїй голові.

Антон Цибулевський (веб-розробник, косплеєр, неодноразовий призер у номінаціях сценічних виступів і фотокосплею на фестивалях України та Росії)

Що означає косплей для вас? 

Розширити кордони – не просто пограти у гру за улюбленого персонажа, а на якийсь час ним стати, по-своєму відволіктися від рутини буднів. А ще – потішити всіх шанувальників цього джерела, втіливши в життя образ їхнього улюбленого героя.

Який ваш улюблений персонаж, і як відбувається вибір героя для косплею?

Не факт, що зможу назвати одного. Це так складно. Але найближче до цього, мабуть, стоїть Портгас Д. Ейс з One Piece. Та, звісно ж, Данте з серії Devil May Cry. Я досить самокритичний і тому мушу на 200% бути певним, що відповідатиму образу не лише за костюмом і крафтом, але й у плані фізичної форми. Тому довго не наважуюся робити їх. Але один все ж не за горами.

Що б ви порадили тим, хто цікавиться косплеєм і робить свої перші кроки?

Вміння широко мислити, шукати альтернативні варіанти – без цього тут ніяк. Будь самокритичним і завжди по 10 разів чіпляйся сам до себе, перш ніж сказати «готово!». Пам'ятай, що ти робиш косплей не лише для себе, але й на радість іншим людям. А це відповідальність. Але водночас завжди твердо залишайся впевненим у собі. І все обов'язково вдасться! 

Юліана Піднебесна (координатор косплей-виступів і голова відділу зв'язків з громадськістю одеського фестивалю Natsu Nami; координатор перекладачів і журналістів проекту Animedia.TV; адміністратор сканлейт-команди Made In Heaven team)

Natsu Nami – один з найкрупніших аніме-фестивалів України, в цьому році йому виповнюється вже 6 років. Ви з самого початку брали участь у його організації? Як все відбувалося вперше, та що змінилося на сьогодні?

Мені як журналісту випала нагода спостерігати за фестивалем від самого його народження. Це дивовижне відчуття, коли ти слідкуєш за зростанням проекту – від камерного до повномасштабного. А ось у якості куратора я з фестивалем понад 3 роки. Все змінювалося, звісно ж: і люди, й ідеї. Не змінювалися основні моменти: Natsu Nami – одна велика родина, і це відчувають як учасники, так і глядачі.

 Український косплей по-своєму унікальний. Що можете відзначити найкращого, особливого в наших фестивалях й учасниках?

Наші фестивалі порівняно з японськими чи американськими перебувають на початковій стадії розвитку в пошуках своїх шляхів. Саме через це кожен захід є унікальним і насиченим якимись своїми «фішками». Щодо унікальності наших косплеєрів... Глядач зазвичай бачить персонаж-з-картинки. А я бачу чутливі створіння, для яких вихід на сцену – ціла епопея, і нехай за сценою, але разом з ними переживаю ці інтимні моменти. Тому для мене наші косплеєри – найвразливіші, найчудовіші та найдивовижніші. Навіть коли на них сварюся.

Яку пораду ви б дали тим, хто цікавиться косплеєм і робить перші спроби?

Я можу бути банальною та порадити «не боятися», «ризикувати» і все в тому ж дусі. Але краще по суті. Усвідомлюйте, на що йдете. Це не найлегше заняття, і конкуренція – ого-го! Будьте готові, що вас критикуватимуть. А якщо не чутимете критики – це ще гірше. Отже, не запам'яталися. Не обирайте заїжджені образи. І краще зробіть простий костюм, але якісний, ніж складний, але який розвалюється на ходу. І нехай вам щастить!

Цікаві новини

«501-й легіон» в Україні: добрі справи Темної сторони

Зовсім юний, але досить активний підрозділ всесвітньої організації фанатів «Зоряних воєн» – «501-й легіон» – став експонентом WEGAME 4.0. Що...

12 липня 2018

Студія Tiger Way: «Нагорода WEGAME AWARDS стала для нас неабиякою мотивацією»

Студія Tiger Way, яка перемогла в номінації Best Mobile Game на WEGAME AWARDS 2017, цього року знову відвідала наш фестиваль...

11 липня 2018

5 найкрутіших і найбільш очікуваних ігрових новинок на ПК у 2018 році

Найочікуваніші, найрезонансніші ігри й такі, що запам'ятовуються, які вже з’явилися і ще з’являться на ПК цього року. Frostpunk Розробник: 11...

06 липня 2018