Twitch: як потокове мовлення ігор заробило мільярди

01 лютого 2016 Twitch: як потокове мовлення ігор заробило мільярди

 

Який образ виникає в голові людини, коли вона чує про бізнес з мільярдами активів? Великий нафтопереробний завод? Характерний кратер алмазних копалень? Світ не стоїть на місці. Підприємство з таким значним капіталом у 2016 році – це великий, заповнений серверами зал і мільйони гравців, які викладають онлайн-відеозаписи своїх ігор і проводять прямі трансляції. Таким є сервіс потокового мовлення Twitch, котрий за якихось п'ять років здолав шлях від вузькоспеціалізованого ресурсу для фанатів до провідного потокового сервісу в світі.

На початку було слово…

Twitch-як-потокове-мовлення-ігор-заробило-мільярди

Все розпочалося у 2011 році, коли маленька компанія Justin.tv отримала $8 млн венчурних інвестицій для розвитку. На той час сервіс був невеликою платформою для потокового мовлення та в основному транслював в Інтернеті події з життя одного з засновників сервісу – Джастіна Кана. До проекту забажав приєднатися Гідеон Ю, колишній фінансовий директор YouTube, який зайнявся монетизацією сервісу. Саме йому команда Justin.tv врешті зобов'язана власним успіхом. Він переконав своїх нових партнерів у тому, що сервіс мусить розвиватися, а не лише тягнути лямку за кошт інвесторів.

Проект вирішили реорганізувати. Таким чином, не надто популярний Justin.tv розділився на сумнівний сервіс для потокової трансляції відеоігор Twitch (Джастін Кан мало вірив у його успіх) та на значно перспективніший, за думкою бізнесменів, Socialcam. Додаток з викладання відео в Інтернет цікавив підприємців більше, ніж сервіс для трансляції ігор. Однак публіка швидко розставила все на свої місця.

Великі гроші великої гри

Twitch-як-потокове-мовлення-ігор-заробило-мільярди-2

Потокове мовлення виявилося напрочуд популярним серед гравців. Спершу автори проекту Twitch вважали, що тут користувачі влаштовуватимуть реаліті-шоу про власні будні, але попит на ігри був (і залишається) настільки великим, що від інших «кроків у бік» швидко відмовилися.

Ігри, які проходять у режимі реального часу, таємниці, які досвідчені гравці розкривають новачкам, стратегії перемоги – все це привертало увагу мільйонів людей. Популярність сервісу зростала у прямому розумінні не щодня, а щогодини. Ігри цікавили не лише тих, хто міг самостійно зіграти на консолі чи PC, а й тих, хто не мав приставок або потужного комп'ютера. Врешті решт існує величезна аудиторія, яка просто охоче спостерігає, як грають інші. Все це стало саме тим «зігріваючим» фактором, який призвів до успіху.

Twitch досить швидко видав свій перший додаток, з яким прогримів на найбільшій у світі ігровій виставці E3 у 2011 році. Перші відгуки показали, що користувачів хвилює якість – тому сервіс швидко перепрофілювали, надаючи максимальну кількість інструментів авторам трансляцій. Більше нових корисних функцій залучало ще більше гравців.

І нехай ніхто не піде ображеним

 

Twitch-як-потокове-мовлення-ігор-заробило-мільярди-3

З Twitch швидко налагодили зв'язок рекламодавці. Сервіс зібрав величезну концентровану нішеву аудиторію, яка була готова споживати рекламу та збагачувати корпорації. Врешті, заробляти почали й самі гравці – партнерська програма забезпечила суттєві виплати за кожного залученого користувача, який переглядав рекламу.

Окрім рядових гравців, сьогодні на Twitch існують тисячі офіційних каналів, які належать великим компаніям – розробникам ігор. Тут початок поклала Blizzard, яка через сервіс потокового мовлення налагодила трансляцію власних чемпіонатів, фестивалю BlizzCon і сеансів професійної гри від розробників.

Таким чином, популярність їхньої нової гри – карткового проекту Hearthstone – в цілому забезпечила саме Twitch. Це стало можливим завдяки демонстрації турнірів між окремими гравцями в реальному часі. Можливість трансляції своєї гри швидко внесла до сервісу цифрової дистрибуції Origin, у 2012 році Twitch став офіційним каналом WORLD CYBER GAMES, учасники чемпіонату League of Legends Championship Series охоче транслювали свої тренування та проводили майстер-класи. Отже, тут зібрали все, чого потребував кожен справжній геймер.

Роби гроші...

Twitch-як-потокове-мовлення-ігор-заробило-мільярди-4

Втім, історія Twitch сповнена судових розглядів – насамперед зі студіями звукозапису. Причина – гравці, які вмикають у своїх трансляціях ту чи іншу музику. Проблема набула такої масштабності, що компанія змушена була розробити та інтегрувати систему примусового відключення ліцензійної музики в відео. До цього чи не щотижня на сервіс звалювався новий судовий позов. З іншого боку, за час свого існування з сумнівного та маловідомого ресурсу він виріс у лідера ринку. Вихід Microsoft Xbox One і Sony PlayStation 4 супроводжувався серйозними переговорами, за підсумками яких Twitch було інтегровано безпосередньо в інтерфейс консолей.

Сьогодні сервіс може похвалитися 15 власними дата-центрами, які обладнані всім необхідним. Щомісяця сюди заходить 55 млн унікальних користувачів. В середньому відвідувач безперервно дивиться відео протягом півтори години. При цьому мережа Twitch не вводить жодних обмежень на трансляції, дозволяючи користувачам виводити відео у високій роздільній здатності та на хорошій швидкості. Одним словом – справжній бізнес-клондайк. Мільярд без зайвих зусиль. Справжня історія успіху. 

Цікаві новини

«501-й легіон» в Україні: добрі справи Темної сторони

Зовсім юний, але досить активний підрозділ всесвітньої організації фанатів «Зоряних воєн» – «501-й легіон» – став експонентом WEGAME 4.0. Що...

12 липня 2018

Студія Tiger Way: «Нагорода WEGAME AWARDS стала для нас неабиякою мотивацією»

Студія Tiger Way, яка перемогла в номінації Best Mobile Game на WEGAME AWARDS 2017, цього року знову відвідала наш фестиваль...

11 липня 2018

5 найкрутіших і найбільш очікуваних ігрових новинок на ПК у 2018 році

Найочікуваніші, найрезонансніші ігри й такі, що запам'ятовуються, які вже з’явилися і ще з’являться на ПК цього року. Frostpunk Розробник: 11...

06 липня 2018